Selecteer een pagina

Alle oefeningen die je tot nu toe hebt gedaan, hebben als doel om positieve gedachten te creƫren. Naarmate je deze oefeningen vaker doet, zullen deze positieve gedachten steeds dieper doordringen in je onbewuste denken, waardoor ze op den duur als vanzelfsprekend in je opkomen.

Echter, in tijden waarin we voortdurend worden geconfronteerd met negatief nieuws en tegenstrijdige berichten, kan het lastig zijn om deze positieve gedachten vast te houden. Als je merkt dat je hier ook last van hebt, kan het helpen om een doel voor ogen te hebben. Wat wil je bereiken na deze periode? Wat zijn je wensen en wat voor gevoel krijg je als je eraan denkt dat deze wensen zijn vervuld?

Een manier om je doelen te stellen, is door een rustig plekje op te zoeken, je geest tot rust te brengen en jezelf in een positieve stemming te brengen. Pak een pen en papier en schrijf vijf of meer doelen op die je zou willen bereiken. Kies vervolgens het doel dat voor jou het belangrijkst is en richt je aandacht daarop.

Voorbeeld:

  1. Een boek schrijven
  2. Een technisch geavanceerde auto bezitten
  3. Op vakantie gaan naar een prachtige bestemming
  4. Cursussen geven aan geĆÆnteresseerden
  5. Een eigen ruimte hebben waarin ik cursussen kan geven
  6. Een huis met een tuin bezitten
  7. Een gevoel van geluk ervaren

Onthoud dat het stellen van doelen een krachtige manier kan zijn om je te motiveren en je positieve gedachten te stimuleren. Dus neem de tijd om jouw doelen te formuleren en werk eraan om deze te verwezenlijken.